Remblokken vervangen

Vraag eenvoudig offertes aan

Remblokken vervangen

Gratis en vrijblijvend offertes aanvragen bij meerdere aanbieders.

Goede remmen is belangrijk voor uw veiligheid. Zijn uw remblokken versleten of bijna versleten dan wordt het tijd deze te laten vervangen. Geef uw type auto of kenteken op en u ontvangt offertes van garages in de buurt met de kosten voor het vervangen van de remblokken.

Offerte aanvragen

Vraag gratis en vrijblijvend offertes aan bij meerdere aanbieders

In de volgende stap geeft u uw contactgegevens op. Zet deze niet in de beschrijving.

De remblokken vervangen, hoe en wat.

Het vervangen van remblokken is een belangrijke onderhoudstaak om ervoor te zorgen dat je auto veilig blijft rijden. Hier is een algemene stapsgewijze handleiding voor het vervangen van remblokken:

Benodigde gereedschappen:

  • Krik en assteunen
  • Wielsleutel
  • Schroevendraaier of inbussleutel (afhankelijk van het type remklauw)
  • Remzuiger terugstelgereedschap (indien nodig)
  • Nieuwe remblokken
  • Remreiniger
  • Vetspuit (optioneel)
  • Handschoenen en veiligheidsbril

Stappen:

  1. Bereid je voor: Parkeer de auto op een vlakke ondergrond en zet de handrem stevig aan. Verwijder de wielmoeren van het wiel waarvan je de remblokken gaat vervangen.

  2. Verwijder het wiel: Gebruik een krik om de auto op te tillen en plaats assteunen onder het voertuig voor extra veiligheid. Verwijder het wiel om toegang te krijgen tot de remklauw en remblokken.

  3. Open de remklauw: Afhankelijk van het type remklauw dat je auto heeft, moet je mogelijk de remklauw openen om de remblokken te kunnen verwijderen. Dit kan worden gedaan door de bevestigingsbouten van de remklauw los te draaien met een schroevendraaier of inbussleutel.

  4. Verwijder de oude remblokken: Zodra de remklauw open is, kun je de oude remblokken voorzichtig uit de remklauw schuiven. Let op hoe de remblokken zijn geplaatst, omdat je de nieuwe blokken op dezelfde manier moet installeren.

  5. Inspecteer de remonderdelen: Controleer de staat van de remklauw, remschijf en remzuiger op tekenen van slijtage of beschadiging. Als er problemen zijn, moeten deze mogelijk worden aangepakt voordat je de nieuwe remblokken installeert.

  6. Installeer de nieuwe remblokken: Schuif de nieuwe remblokken in de remklauw op dezelfde manier als de oude blokken waren geïnstalleerd. Zorg ervoor dat ze stevig op hun plaats zitten.

  7. Sluit de remklauw: Als je de remklauw hebt geopend om de remblokken te verwijderen, sluit je deze nu weer door de bevestigingsbouten stevig aan te draaien.

  8. Herhaal voor andere wielen: Herhaal deze stappen voor alle andere remblokken die je wilt vervangen.

  9. Plaats het wiel terug: Plaats het wiel terug op de naaf en draai de wielmoeren met de hand vast. Verwijder de krik en laat de auto op de grond zakken. Draai de wielmoeren vervolgens vast met behulp van een momentsleutel.

  10. Controleer en test: Controleer het rempedaal om er zeker van te zijn dat het goed aanvoelt en test de remmen voorzichtig voordat je de weg op gaat. Het kan zijn dat je de remmen een paar keer moet indrukken om de remblokken weer op hun plaats te laten komen.

Als je twijfelt over het vervangen van de remblokken of als je niet beschikt over de benodigde gereedschappen of ervaring, is het raadzaam om een professionele monteur te raadplegen om de klus te klaren. Veiligheid staat voorop bij het werken aan remmen, dus zorg ervoor dat je alle instructies zorgvuldig opvolgt en de juiste voorzorgsmaatregelen neemt.

Of je de remblokken zelf wilt vervangen of dit laat doen door een garage hangt af van verschillende factoren, waaronder je kennis en ervaring met automechanica, het beschikbare gereedschap en je persoonlijke voorkeur. Hier zijn enkele overwegingen om in gedachten te houden:

Zelf vervangen:

  1. Kostenbesparing: Zelf de remblokken vervangen kan je geld besparen op arbeidskosten, omdat je alleen hoeft te betalen voor de onderdelen.
  2. Leerervaring: Het vervangen van remblokken kan een leerzame ervaring zijn en je meer vertrouwd maken met de mechanica van je auto.
  3. Flexibiliteit: Je kunt het werk uitvoeren wanneer het jou uitkomt, zonder dat je een afspraak hoeft te maken bij een garage.

Door een garage laten doen:

  1. Professionele expertise: Een ervaren monteur kan het werk snel en efficiënt uitvoeren, met de juiste kennis en gereedschap om het goed te doen.
  2. Garantie: Sommige garages bieden garantie op hun werk, wat je gemoedsrust kan geven dat het werk goed is gedaan.
  3. Tijdsbesparing: Als je geen ervaring hebt met autoreparatie, kan het laten vervangen van remblokken door een garage veel tijd en frustratie besparen.
  4. Veiligheid: Remmen zijn een essentieel veiligheidsaspect van je auto. Door het werk door een professional te laten doen, kun je er zeker van zijn dat het correct en veilig wordt uitgevoerd.

Als je ervaring hebt met autoreparatie en beschikt over de juiste kennis en gereedschap, kun je overwegen om de remblokken zelf te vervangen. Als je echter twijfelt over je vaardigheden of als je niet over de benodigde gereedschappen beschikt, is het waarschijnlijk beter om het werk door een professionele monteur te laten uitvoeren om ervoor te zorgen dat het goed en veilig wordt gedaan.

De kosten voor het vervangen van remblokken kunnen variëren afhankelijk van verschillende factoren, waaronder het automerk, het model van de auto, het type remblokken dat wordt gebruikt en of je het werk zelf doet of dit laat uitvoeren door een garage. Hier zijn algemene schattingen van de kosten voor het vervangen van remblokken voor en achter voor enkele van de meest gereden automerken in Nederland:

  1. Volkswagen:

    • Kosten voor remblokken voor en achter: €100 - €250 per as.
  2. Toyota:

    • Kosten voor remblokken voor en achter: €100 - €250 per as.
  3. Renault:

    • Kosten voor remblokken voor en achter: €100 - €250 per as.
  4. Ford:

    • Kosten voor remblokken voor en achter: €100 - €250 per as.
  5. Opel:

    • Kosten voor remblokken voor en achter: €100 - €250 per as.
  6. Peugeot:

    • Kosten voor remblokken voor en achter: €100 - €250 per as.
  7. BMW:

    • Kosten voor remblokken voor en achter: €150 - €300 per as.
  8. Mercedes-Benz:

    • Kosten voor remblokken voor en achter: €150 - €300 per as.
  9. Audi:

    • Kosten voor remblokken voor en achter: €150 - €300 per as.

Houd er rekening mee dat deze kosten schattingen zijn en kunnen variëren afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de regio waar je woont, de specifieke kenmerken van je auto en de tarieven van de garage. Het is altijd verstandig om een offerte aan te vragen bij verschillende garages om een beter idee te krijgen van de kosten voor jouw specifieke situatie.

Offertes ontvangen?
Bied uw diensten (of producten) aan in deze rubriek (Remblokken vervangen).

Offertes uit de regio

De meeste offerteaanvragen komen uit de grote steden, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Tilburg, maar er zijn ook al veel offerteverstrekkers die ook actief zijn in de minder stedelijke gebieden zoals Drenthe, Friesland of Groningen.

Bedrijven / freelancers

Grobbee Schilderwerk & Totaalonderhoud
Prins Hendrikstraat 7
7721CZ Dalfsen
Styl Cars
Nieuw-Mathenesserstraat 35
3029AV Rotterdam
Dijkstra Bouw
Admiraal Helfrichstraat 10
9801EM Zuidhorn
ST Installatie Techniek
Orchisstraat 21
1531TJ Wormer
Autobedrijf Paardekooper
Den Ilp 20
1127PB Den ilp
PC Hulp Heemstede
Kenaupark 33
2011MR Haarlem
Handelsonderneming De Kier
Prins Willem-Alexanderpark 459
3905CN Veenendaal
Broekhuis Autoschade Zeist B.V.
Blanckenhagenweg 2
3712DE Huis Ter Heide (Utrecht)

Bent u op zoek naar handige tips of wilt u inspiratie op doen? We hebben enkele interessante websites voor u geselecteerd met meer informatie. Heeft u zelf een leuk artikel, tip dan de redactie.

Remmen vervangen, onderhoud aan een Subaru

bron: Infonu

Op het onderhoud van een Subaru moet niet bespaard worden, het verlengt immers de levensduur van de wagen en houdt deze veilig. Waar je wel mee kan besparen is door bepaald onderhoud zelf uit te voeren, dit scheelt garagekosten en is bovendien nog le…

lees verder ›

De auto weet meer dan zijn bestuurder electronica onder de motorkap

bron: NRC

WubboTempelElektronica in de auto spreekt tot de verbeelding, maar zelf knutselen zal door de aanwezigheid van de nieuwe foefjes steeds minder mogelijk zijn. De fouten…

lees verder ›

Het remsysteem van auto's

bron: Infonu

Het doel van het remsysteem is vrij eenvoudig en vanzelfsprekend. Doormiddel van het remsysteem toe te passen en in te schakelen wil men er voor zorgen dat het voertuig afremt. Hierbij wordt er bewegingsenergie om gezet in warmte. Hierbij wordt er wa…

lees verder ›

Parijse salon brengt:

bron: NRC

Nieuwe kleine auto's voor nieuwe groepen kopers.

lees verder ›

Velg- of schijfremmen voor je moutainbike?

bron: Infonu

Schijfremmen zijn remmen waarvan het remoppervlak uit een schijf bestaat die aan de naaf bevestigd is. De schijfrem, van origine afkomstig uit de auto- en motorbranche, vindt ook steeds meer toepassing bij fietsen.

lees verder ›

Singapore: wel smart, maar liever niet te kritisch

bron: NRC

Komt de nieuwe Uber of Airbnb uit Singapore? De stadstaat investeert miljarden om smart te worden en stimuleert start-ups en creatieve bedrijven.

lees verder ›

China: de vieze man van de wereld

bron: NRC

Medewerkers van het KNMI publiceerden deze maand hun bevindingen over de uitstoot van stikstofoxiden in Chinese steden tussen 1995 en 2005.

lees verder ›

Let op de remvloeistof

bron: NRC

Esso Nederland vestigt de aandacht op een auto-onderdeel dat weinig belangstelling krijgt maar het wel zou moeten hebben. Autofabrikanten schrijven het gebruik van…

lees verder ›

De toepassing van asbest in auto's

bron: Infonu

In veel auto’s zijn in het verleden onderdelen toegepast waarin asbest is verwerkt. Het betreft dan voornamelijk remvoeringen, koppelplaten en pakkingsmaterialen. Ondanks dat het gebruik van asbest in veel westerse landen aan het einde van de twintig…

lees verder ›

Het anti blokkeer systeem (ABS)

bron: Infonu

Veel mensen voelen zich veiliger in een auto met ABS. Dat is ook zo, het voertuig is in elke toestand goed bestuurbaar tijdens het remmen. Het ABS systeem kan de natuurkunde wetten echter niet veranderen.

lees verder ›

In beginperiode van de auto was de rem „een stiefkind"

bron: NRC

VOOR JONG EN OUDNU de R.A.I. te Amsterdam de deuren weer wijd opengezet heeft om de vele tienduizenden enthousiaste bezoekers te ontvangen, gaan wij ons — om in de sfeer te…

lees verder ›

De APK-keuring: Op welke onderdelen wordt er gekeurd?

bron: Infonu

De APK (Algemene Periodieke Keuring) is voor veel mensen een verplichting die niet altijd uitkomt. Uit veiligheidsoverweging is het echter een goed middel, zodat men niet voor onverwachte ongemakken komt te staan. Omdat een APK toch ook vaak kosten m…

lees verder ›